اخبار و مقالات تبلیغات تلویزیونی

تاریخچه تبلیغات تلویزیونی

تاریخچه تبلیغات تلویزیونی

تاریخ

تاریخچه تبلیغات تلویزیونی

یک فیلم تبلیغاتی یا در اصطلاح تیزر تلویزیونی، پوشش تصویری خاصی است که محتوای تبلیغاتی در بر دارد.
به بیانی دیگر می‌توان گفت مجموعه‌ای از تصاویر و صدا که مضمون تبلیغاتی را دنبال می‌کنند و با هدف تجاری پخش می‌شوند را تیزر تلویزونی می‌نامیم. نام دیگر این مدیا آگهی بازرگانی است.

تاریخچه تبلیغات تلویزیونی :

در سال ۱۹۲۸ میلادی، تلویزیون در مرحله آزمایشی بود که تصویر فوق به عنوان کاور مجله { اخبار رادیو } در ایالات متحده امریکا انتخاب شد و در آن پیش بینی شده بود که اطلاع رسانی تلویزیونی، می‌تواند یکی از اثر بخش ترین نوع تبلیغات برای فروش محصول باشد.

اولین تبلیغات تلویزیونی در ایالات متحده امریکا

اولین تبلیغات رسمی در جهان، با هدف تجاری در یکم جولای سال ۱۹۴۱در شبکه WNBT ایالات متحده امریکا پخش شد. که این شبکه بعد ها به WNBC تغییر نام پیدا کرد. محل پخش این تبلیغات قبل از پخش بازی بیس بال بین دو تیم BROOKLYN DODGERS و PHILADELPHIA PHILLIES بود. مضمون این تبلیغ، برند bulova ( سازنده ساعات مچی و دیواری ) بود و طبق گزارشات مختلف رنج هزینه این آگهی تلویزیونی بین ۴ تا ۹ دلار امریکا بود.

تاریخچه تبلیغات تلویزیونی

تاریخچه تبلیغات تلویزیونی

اولین تبلیغات تلویزیونی در بریتانیا و ژاپن

اولین تبلیغات تلویزیونی در بریتانیا در شبکه ITV در ۲۲ سپتامبر سال ۱۹۵۵ پخش شد و مضمون آن خمیر دندانی با برند GIBBS SR بود. اولین تبلیغات تلویزیونی در آسیا در شبکه Nippon Television در توکیو پخش شد. و تاریخ آن ۲۸ اوت سال ۱۹۵۳ بود و مضمون آن برند Seikosha سازنده ساعات مچی این برند هم اکنون به نام Seiko معروف است.

لازمه ی تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزونی مستلزم دو بخش اصلی است.
اول: ساخت آگهی که آخرین استاندارد های کیفی و روانشناختی و صوتی و تصویری را در نظر گرفته باشد.
دوم: پخش آگهی در شبکه و ساعتی که حداکثر میزان مخاطب آن محصول را شامل شود.
هر چقدر این دو مقوله ساده دقیق‌تر بررسی شوند نتیجه رضایت بخش تر خواهد بود. از این جهت که فروشنده با سرمایه گذاری که کرده به فروش خوبی دست پیدا می‌کند و از سوی دیگر مخاطب به محصول یا خدماتی دسترسی پیدا کرده که اکثر نیاز ها و انتظاراتش را برطرف می‌کند. پس این نوع تبلیغات تلویزیونی یک شرایط برد-برد است.

برای بخش اول شناخت فرهنگ، مذهب، علایق، سلایق و … نقش به سزایی را ایفا می‌کنند و در بخش دوم سنجش آماری و مخاطب سنجی و تحقیقات مشاور تبلیغاتی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند زیرا بهترین نوع تیزر اگر در ساعت و یا شبکه نامناسب پخش شوند بودجه تبلیغاتی هدر می‌رود. انتخاب مشاور تبلیغاتی مناسب می‌تواند شما را به نتایج مطلوب برساند.

منابع:

http://variety.com/2016/tv/news/tv-advertising-tv-networks-kill-commercials-1201682729
http://time.com/96303/tv-commercials-increasing
http://www.channel4.com/entertainment/tv/microsites/G/greatest/tv_ads/results.html
http://www.cnac.gob.ve
http://www.ad-id.org/about/mandate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا کد امنیتی را وارد کنید: *