اخبار و مقالات تبلیغات تلویزیونی

آنچه در مورد تبلیغات تلویزیونی باید بدانیم

آنچه در مورد تبلیغات تلویزیونی باید بدانیم

تاریخ

آنچه در مورد تبلیغات تلویزیونی باید بدانیم

در زندگی روز مره خود تجهیزات و امکانات و وسایل و خوراک و پوشاک مختلفی استفاده می کنیم.
در شرایط عادی به خاطر شرایط روزمره دقت نمیکنیم که از چه برند هایی استفاده میکنیم، ولی اگر کمی ریزبینانه به انتخاب های خود بنگریم میبینیم که مخصوصا در خصوص مواد خوراکی و پوشاک تحت تاثیر تبلیغات تلویزیونی هستیم و معمولا کالایی در سبد خرید ما قرار می گیرد که به نوعی آن را در تلویزیون دیده ایم زیرا که وقتی محصول در تلویزیون تبلیغ می‌شود ما به آن اعتماد می‌کنیم. دلیل این اعتماد اینست که میدانیم این محصول استاندارد های کیفی لازم را به دست آورده که توانسته است در تلویزیون حضور پیدا کند. این موضوع یک امر جهانی است.
میزان اعتماد عمومی مردم به کالا و خدماتی که از شبکه ملی پخش می‌شود بیشتر است.

تبلیغات تلویزیونی در ایالات متحده

به عنوان مثال در ایالات متحده به عنوان اصلی ترین فرمت تبلیغاتی شناخته می‌شود و قیمت بالای تبلیغات در تلویزیون در این کشور شاهدی بر این مدعاست. تا جایی که برنامه ورزشی Super Buwl ، که برگزاری مسابقات فوتبال آمریکایی را نمایش میدهد و توسط صد میلیون تماشاچی دنبال می‌شود، رکورد بسیار بالایی را برای خود ثبت کرده است. در فوریه سال ۲۰۱۳ مبلغ پخش آگهی بازرگانی ۳۰ ثانیه ای قبل از این برنامه ۴٫۵ میلیون دلار هزینه داشته است!

طبق آمار اکثر مخاطبین این برنامه را رنج سنی بین ۱۸ تا ۴۹ سال تشکیل می‌دهند.
این گروه سنی ارزش تبلیغاتی بسیار بالایی را شامل می‌شوند زیرا که این گروه سنی تمایل به آزمایش محصولات جدید و تغییر عادات خرید را به صورت بالقوه دارا می‌باشند و با معرفی محصولات و خدمات جدید به آنها، میتوان این قشر را به تغییر عادات خرید دعوت نمود.

آنچه در مورد تبلیغات تلویزیونی باید بدانیم

آنچه در مورد تبلیغات تلویزیونی باید بدانیم

محصولات قدیمی تر و سایر محصولات مانند محصولاتی که بر سلامت و بهداشت مربوط می‌شوند، معمولا در برنامه های عمومی شبکه های تلویزیونی پخش می‌شوند زیرا سنین بالاتر از ۴۹ سال طبق آمار موجود از ایالات متحده برنامه های روتین تری را دنبال می‌کنند و تمایل به تغییرات عادات خرید خود ندارند.
بنابراین تبلیغات محصولات با قدمت بالا و محصولات عمومی و بهداشتی در برنامه های سریالی، خانوادگی و … انجام می‌شود.
با یک مقایسه‌ی ساده میتوان دریافت که مخاطب سنجی و نوع تیزر تلویزیونی باید تطبیق داشته باشند و با این تناسب می توان به نتیجه فروش بسیار بهتری دست یافت.

منابع:

http://variety.com/2016/tv/news/tv-advertising-tv-networks-kill-commercials-1201682729
http://time.com/96303/tv-commercials-increasing
http://www.channel4.com/entertainment/tv/microsites/G/greatest/tv_ads/results.html
http://www.cnac.gob.ve
http://www.ad-id.org/about/mandate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا کد امنیتی را وارد کنید: *