اخبار و مقالات تبلیغات تلویزیونی

۷ روشی که شرکت های تبلیغاتی زرد فریبتان می دهند

۷ روشی که شرکت های تبلیغاتی زرد فریبتان می دهند

تاریخ
شرکت تبلیغاتی
۷ روشی که شرکت های تبلیغاتی زرد برای بازاریابی استفاده می کنند

شرکت های تبلیغاتی

1- با توضیحات فنی پیچیده شما را گیج می کنند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند
شرکت های تبلیغاتی

۱- با توضیحات فنی پیچیده شما را گیج می کنند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند

شرکت های تبلیغاتی | فرض کنید برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی اقدام کرده اید، چه اطلاعاتی تاکنون بدست آورده اید؟
تعداد زیادی پارامتر با اسامی عجیب و غریب که شما آشنایی کاملی با آن ندارید، دوربین فلان، سایز تصویر فلان با تجهیزات حرکتی...، وقتی برای پخش تیزر تبلیغاتی اقدام کنید اوضاع از این هم بدتر می شود، اضافه پخش تخفیف تولید فلان محصول یا ضریب افزایش ۴ برابری قیمت پخش، به یک دلیل واهی که اکثرا هم شامل همه می شود و نیازی نبوده اصلا بیان شود! احتمالا از چیزهایی که می شنوید زیاد سر در نمی آورید، مثل این است که وقتی برای خرید نان مراجعه کردید نانوا توضیح دهد که گندمش از فرآورده های نانو تکنولوژی است و دانه های گندم به صورت وایرلس به ماهواره متصل هستند تا موقعیتشان ردیابی شود. یا وقتی برای خرید موبایل می روید فروشنده توضیحاتی در مورد میکروچیپ درون گوشی و سایز کفش مدیرعامل شرکت سازنده به شما می دهد.
در همین حد بی ارزش، بدون کاربرد و بی معنی، چیزی که شما نیاز دارید پاسخ یک سوال ساده است،
این چه نفعی برای من دارد؟
شما قرار نیست در آینده تولید کننده ی تیزر تبلیغاتی یا نان باشید!، شکی نیست که کنجکاوی شما اینجا به راحتی راه را برای فریب بیشتر آماده می کند، چون این فقط یک شگرد قدیمی برای فروش بیشتر است، به مشتری نشان بده که از چیزی که می خواهد سر در نمیاورد تا تو را به عنوان کارشناس بپذیرد و هر چه دلت می خواهد به او بفروش.
شاید بهتر باشد دفعه بعدی که در حال تحقیق بررای ساخت تیزر تبلیغاتی هستید به فروشنده یادآوری کنید که به زبان آدمیزاد حرف بزند چون شما قرار است بر همین اساس پول پرداخت کنید، بر اساس منافع و دانش خودتان نه پارامترهای او.

!

2- به شما امید می فروشند
شرکت های تبلیغاتی

۲- به شما امید می فروشند

شرکت های تبلیغاتی | وقتی می خواهید سفارش خدمات تبلیغاتی مثل ساخت تیزر تبلیغاتی یا پخش تبلیغات تلویزیونی بدهید، ممکن است از نظر شرکت تبلیغاتی، هدف، موفقیت تجاری شما ( به عنوان مشتری ) نباشد، بلکه شما خود هدف باشید، فروشنده هایی که مشتریان را شکار می بینند از این روش استفاده می کنند ( هر همکاری ای فقط زمانی پایدار می ماند که منافع مشترک وجود داشته باشد )، جملات آنها معمولا اینطور شروع می شود: "ما با استفاده از فلان روش ها (که کسی نمی داند چیست) به سرعت محصول شما را سر سفره های مردم ایران می بریم، میلیاردها تومان سود می برید"
البته اینطور نیست که با یک بازاریاب آماتور و کم سواد طرف باشید، آنها حتی نمودارها و جداولی به شما ارائه می کنند که در صنعت شما چه می گذرد تا اعتماد شما را جلب کنند، با محاسبه های خیالی و تحریف شده به شما ثابت می کنند که روی گنج نشسته اید و کافیست چند میلیاردی خرج تلویزیون کنید تا این گنج نمایان شود، ولی یک جای کار می لنگد، اکثر اطلاعات، یا تئوری هستند یا نمایشی، اگر با دقت اطلاعات دریافتی را بررسی و تحلیل کنید متوجه می شوید که به زبان ساده هیچ راهکار عملی و واقعی، متناسب با فعالیت و اهداف تجاری شما وجود ندارد، یا می تواند همان اطلاعات را به اکثر صنایع دیگر تعمیم داد، در مجموع تنها هدف واقعی و ملموس، فروش خدماتی به شماست که تضمینی پشت آن وجود ندارد.
فراموش نکنید که این اطلاعات خام همیشه موضوعات جدید و جذابی هستند که شما را تحت تاثیر قرار می دهند، در نهایت تنها چیزی که به شما فروخته شده امید است، امیدی بر پایه شانس و رویا، نه واقعیات.

3- شما را در گذشته نگه می دارند تا در غار به شما شمع (محصولشان) بفروشند، آن هم زمانی که برق اختراع شده
شرکت های تبلیغاتی

۳- شما را در گذشته نگه می دارند تا در غار به شما شمع (محصولشان) بفروشند، آن هم زمانی که برق اختراع شده

شرکت های تبلیغاتی | این یکی از موثرترین روشهاست، اگر شما بدانید که فقط با هزینه ساخت چند تیزر تبلیغاتی نتیجه می گیرید، چه دلیلی دارد که میلیاردها تومان برای تبلیغات تلویزیونی یا تیزرهای تبلیغاتی تکراری هزینه کنید؟
ولی خیلی از شرکت های تبلیغاتی و رسانه ها دوست ندارند شما این چیزها را بدانید، حتی ترجیح می دهند اینترنت و شبکه های اجتماعی، تلویزیون های اینترنتی و بسیاری امکانات به روز ارتباطی، محدود یا نابود شوند، چون اگر چنین اتفاقی بیافتد باید آنهمه زیر ساخت و پرسنل را کنار بگذارند.
پس چه راهی بهتر از این که شما را با اطلاعات و رویکردهای قدیمی مارکتینگ، در گذشته نگه دارند و به شما همان شمع را بفروشند.
رابطه تلویزیون و صنعت سالهاست که از بین رفته، تیزرهای تبلیغاتی قدیمی دیگر توجه بیننده را جلب نمی کند، بیشتر برندهای تجاری ۱۰ سال گذشته در جهان حتی یک تبلیغ تلویزیونی هم نداشته اند، آنها جایی تیزر تبلیغاتی خود را پخش می کنند که مردم حضور دارند.
در واقع این تنها دلیلی نیست که باید از غار بیرون بیایید، نه تنها روش قدیمی پرهزینه است، بلکه مشتریان امروزی هم آن را نمی پسندند، واقعا چه تعداد از مردم حاضرند از یک برند تجاری که به سبک و روش ۴۰ سال پیش در تبلیغات خود عمل می کند خرید کنند؟ مگر اینکه محصول شما مخصوص فسیل ها یا در غار مانده ها باشد، اگر نوجوانان و جوانان و نسل آینده خریداران را می خواهید، باید با علایق آنها همراه شوید.
شرکت تبلیغاتی که قرار است ساخت تیزر تبلیغاتی شما را انجام دهد هم باید رویکرد جدید و نوآورانه ای به شما ارائه دهد، نه فقط یک فاکتور بلند بالا از هزینه ها، دیدگاهی چشمگیر و جنجالی و حتما کم هزینه، چون دوره ی تبلیغات تلویزیونی پر هزینه گذشته است.

4- جعبه کادوی خالی را به شما می فروشند
شرکت های تبلیغاتی

۴- جعبه کادوی خالی را به شما می فروشند

شرکت های تبلیغاتی | نگاهی به اطراف خود بیاندازید، چند دقیقه در شبکه های اجتماعی پرسه بزنید، الان دیگر ساخت ویدیو یک تخصص نیست، تقریبا یک موضوع عام شده، هر نوجوانی با داشتن یک گوشی هوشمند یک ویدیوی فوق العاده می سازد و بلافاصله در شبکه های اجتماعی منتشر می کند.
یکی از همین ویدیو ها را با تیزرهای تبلیغاتی ای که همین امشب از تلویزیون پخش می شود مقایسه کنید، منصفانه چقدر فرق دارند؟ ولی آیا این فرق چند صد میلیون تومان می ارزد؟!
آن شرکت های به اصطلاح معظم چطور نمی توانند چیزی بهتر از گوشی یک نوجوان و چند اپلیکیشن ساده بروز دهند؟
جواب ساده است، دوره ی استفاده از ویدیوهای رئال ( ویدیوهایی که حاصل فیلمبرداری خام و نهایتا چند فیلتر بصری ساده هستند ) به عنوان تیزر تبلیغاتی و به این شکل سنتی گذشته است.
هر طرف را نگاه کنید  می بینید که تعداد زیادی تیزر یا ویدیوی تبلیغاتی به سبک فیلمبرداری ساده  وجود دارد، از معرفی فروشگاه خواروبار در یک روستای دور دست تا بوتیک ها.
اگر هنوز به این باور شک دارید، نیم ساعت درون اینستاگرام پرسه بزنید تا متوجه شوید دوره ساخت تیزر تبلیغاتی به شکل ستنی گذشته است، یا شاید منقرض شده، اما نگران نباشید، انیمیشن هنوز در دسترس عموم نیست، همینطور ساخت تیزرهای تبلیغاتی تلفیقی و با استفاده از جلوه های ویژه هنوز پیش پا افتاده نشده است.
به این فکر کنید که بیننده ی تیزر تبلیغاتی شما چه وجه تمایزی با این همه ویدیو حس می کند؟ و اگر هر نوجوان ۱۳ ساله ای بتواند برای شما تیزر تبلیغاتی رئال بسازد، خب واقعا چرا اینقدر هزینه می کنید؟!
البته فراموش نکنیم یک شرکت تبلیغاتی حرفه ای دارای دانش و اطلاعات علمی در زمینه مارگتینگ، تبلیغات و روانشناسی است و محتوای کارشناسی شده ای ارائه می دهد، ولی بیننده ها کارشناس نیستند، تیزرهای تبلیغاتی رئال برای بیننده عادی شده، چون دایما آنها را همه جا می بیند.

اگر می خواهید متفاوت بنظر برسید، بهتر است از ابزارها و امکانات خاص استفاده کنید، برای یک تیزر تبلیغاتی عجیب بودن، بهتر از تکراری و معمولی بودن است.
دفعه بعدی که مشاور تبلیغاتی شما با حرارت در حال صحبت در مورد سناریو خارق العاده اش است که در آن چند بازیگر زن و مرد جوان به طبیعت می روند و دهها صحنه تکراری  وکسالت بار را رقم می زنند، از خود بپرسید آیا من به شرکت درستی مراجعه کردم؟
چندان بعید ندانید که ایده ی مذبور، همین دیشب از شبکه های اجتماعی یا تیزرهای تبلیغاتی خارجی کپی شده، یک لحظه حرفش را قطع کنید و هزاران ویدیوی رئال که هر روز در اینترنت آپلود می شود را به او نشان دهید، شاید حاضر شد از دوران دایناسورها گذر کند و یک تیزر تبلیغاتی مناسب برای نسل امروز پیشنهاد دهد.
البته راه دومی هم هست! از جلسه خارج شوید و با ما تماس بگیرید.

نمونه تیزرهای تبلیغاتی

نمونه تیزرهای کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی را مشاهده فرمایید

5- چطور با برندینگ شما را فریب می دهند
شرکت های تبلیغاتی

۵- چطور با برندینگ شما را فریب می دهند

شرکت های تبلیغاتی | برای کسانی که کم طاقت اند، پاسخ کوتاه این است که: آیا کمپین بازاریابی شما بیش از هزینه اش برای شما درآمد به همراه داشته؟ یا سوال را اینطور مطرح می کنم، بازگشت سرمایه ی کمپین بازاریابی شما چقدر است؟ اگر هزینه ها بیشتر تر از درآمد بوده، خب پول هدر داده اید. اینجا جایی است که برخی شرکت های تبلیغاتی به نتایج نامرئی اشاره می کنند و اینکه شما حداقل برندسازی کرده اید!
قطعا برخی افراد با من مخالفند و می گویند حتی کمپینی که پول هدر داده ارزش داشته، چون نام شما را مطرح کرده یا نوعی برندینگ بوده است. اگر ابر برندی مثل نایک، اپل، کوکاکولا و امثال آنها نباشید، احتمالا نمی توانید ده ها میلیارد تومان را برای بازاریابی های مبهم مثل برندینگ یا مطرح کردن نام خود بسوزانید.
به جای اینکه در ساخت تیزر تبلیغاتی نام خود را مطرح کنید، با تمرکز روی جذب مشتریان بالقوه سود بیشتری کسب خواهید کرد.
پول های بازاریابی مثل تعداد تیرهایتان است. باید از تیرهای محدود خود هوشمندانه برای موفقیت در شکار استفاده کنید تا پیروزمندانه به خانه برگردید و خانواده تان را سیر کنید. اما اگر شروع به تیراندازی بی هدف کنید ( تیزرهای بی هدف و معمولی بسازید ) شانسی نخواهید داشت.
اگر می خواهید پیروز شوید، باید هدفدارو باهوش باشید و همیشه دنبال بهترین تیزر تبلیغاتی که روح و ذهن مخاطبتان را درگیر می کند باشید.
اگر صاحب کسب و کاری کوچک یا متوسط هستید، در ازای هزینه های بازاریابی نیاز بازگشت سرمایه دارید. اینکه بودجه محدود خود را صرف بازاریابی های مبهم کنید فقط ریسک شما را دو چندان می کند، شما باید دقیقا بدانید تعرفه ساخت تیزر تبلیغاتی را بابت چه سود و منفعتی پرداخت می کنید.
دفعه بعدی که بازاریاب سمج کت شلوار پوش شرکت تبلیغاتی پیشنهاد هزینه چند میلیارد تومانی برای برندینگ داد، فراموش نکنید که بیشتر به فکر خوش ترکیب شدن ویترین تیزر های تبلیغاتی خودش است، چون معمولا تیزرهایی که به اسم برندینگ برای  مشتری می سازند، بی سر وته ترین نوع تیزرهای تبلیغاتی است که به ندرت بازده تجاری واضحی دارد.
بازی گونه های بازاریابی مثل بازاریابی انبوه، برندینگ و مطرح کردن نام، فقط زمانی پیروزی به همراه دارد که شلیکتان به اندازه یک بمب اتم قدرت داشته باشد. اگر کسب و کاری کوچک یا متوسط هستید، منابع مالی لازم برای ورود به این بازی پر ریسک را ندارید، دوستانه می گویم، تا آن زمان لازم است به اعداد با دقت نگاه کنید.

تعرفه ساخت تیزر تبلیغاتی

هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی استاندارد و ممتاز
قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشن

6- شرکت بزرگتر، تله بزرگتر
شرکت های تبلیغاتی

۶- شرکت بزرگتر، تله بزرگتر

شرکت های تبلیغاتی | اگر از اکثر افراد بپرسید به شما خواهند گفت که از کار کردن با شرکت های بزرگ بیزارند.
خدمات ضعیف، کارکنان بی اعتنا، مدیریت غیرقابل دسترس، همه نشانه های شرکت های بزرگ هستند، ولی باز هم خیلی ها شرکتهای بزرگ را انتخاب می کنند.
یکی از مهمترین دلایلش آسایش است، چون در حالیکه ممکن است تجربه ای عالی به همراه نداشته باشد، ولی احتمالا افتضاح هم نخواهد بود.
تا اینجا همه چیز درست بنظر می رسد، اما آیا تابحال شنیده اید که اپل یا تویوتا سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی خود را به بزرگترین شرکت های تبلیغاتی داده باشند؟ بله درست فهمیدید، آنها دنبال خلاقیتند، و خلاقیت در یک شرکت تبلیغاتی بزرگ یافت نمی شود، آنها فقط به شما فاکتورهای منظم و مرتب را در بسته بندی های مخملی ارائه می دهند و قوانین ساخت تیزر تبلیغاتی را زیر پا می گذارند، اما خلاقیت و نوآوری؟
مهمترین چیزی که در تبلیغات و برای ساخت تیزر تبلیغاتی نیاز دارید چیست؟ اینکه به اندازه کافی معمولی و خسته کننده باشد تا بینندگان پای تلویزیون چرت بزنند؟ یا اینقدر گوش خراش که صدای تلویزیون را ببندند؟ اگر شما آدم خسته ای هستید و حال این را ندارید کمی چالش را بپذیرید، خب بهتر است به یکی از همین شرکت های مالتی سرویس بروید و ادای تبلیغات پر زرق و برق بی نتیجه را در بیاورید.
بزرگترین برند های دنیا هم در حین برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی خود چالش های زیادی را می پذیرند، چون مخاطب تنوع و نوآوری را می پذیرد.
شرکتهای بزرگ تبلیغاتی (همه فن حریف، یا همان همه کاره هیچ کاره) می توانند همزمان چند بیلبورد و آگهی پراکنده اینترنتی و تلویزیونی نصفه و نیمه هم برایتان بسازند، اگر هدفتان فقط نمایش دادن با تبلیغات است تا نتیجه تجاری گرفتن (بعضی از شرکتها به دلایلی واقعا همین هدف را دارند)، مسیر همین است، مستقیم سراغ بزرگترین شرکت تبلیغاتی ایران بروید.
راه دوم سخت تر است ولی کم هزینه، سریع و پر بازده، اگر باور شما این باشد که یک نوآوری وخلاقیت بجا و مناسب می تواند برند شما را چشمگیر و مشهور کند، خب باید کمی سختی بکشید، در یک فروشگاه زنجیره ای فقط چیزهای عام و معمولی پیدا می شود و اگر دنبال چیزهای خاص و ممتاز هستید باید هر کدام را از یک فروشگاه متخصص همان محصول بخواهید، تبلیغات هم از این قاعده مستثنا نیست، شما نمی توانید تمام چیزهای خوب را از یک شرکت تبلیغاتی بخرید، نیاز است هر کدام را از بهترین تولید کننده آن تهیه کنید، باید شال کمرتان را سفت کنید و خودتان مسئولیت انتخاب تک تک شرکتها را به عهده بگیرید.
اگر زمانی که رقبای شما در یک شرکت تبلیغاتی (که همه کاری بلد است) دنبال خوک پرنده شاخ داری هستند که ضمن شیردهی، تخم هم می گذارد، خوش شانس هستید، کمی وقت بگذارید و بهترین ها را در هر تخصص پیدا کنید، تجربه من می گوید تقریبا هر ۵ سال یکبار نیاز دارید چنین کاری را تکرار کنید، ولی در همان سال اول متوجه خواهید شد که چقدر نتایج تبلیغات شما متفاوت می شود.

7- از بلند پروازی شما حداکثر بهره برداری را می کنند
شرکت های تبلیغاتی

۷- از بلند پروازی شما حداکثر بهره برداری را می کنند

شرکت های تبلیغاتی | بلند پروازی مشخصه هر کارآفرینی است، در واقع اگر بلند پروازی را از خصوصیات یک کارآفرین حذف کنیم، دیگر نوآوری و محصول جدید در دنیا وجود نخواهد داشت،
مهمترین خدمتی که کارآفرینان به جامعه می کنند همین است، ولی قطعا گرفتار کردن شیر، تله ی پرطمطراق تری هم می خواهد.
اینجای کار دوست دارم یک راز را با شما در میان بگذارم، خیلی تکراری است ولی اکثر مدیران ارشد فریبش را می خورند، بیشتر مدیران فکر می کنند یک نوآوری چند ده میلیارد تومانی را می توان با چند صد میلیون تومان بدست آورد، این چیز عجیبی نیست، یک کارآفرین باتجربه بیشتر از این هم در می آورد، ولی زمانیکه نوآوری متعلق به شما باشد نه دیگری.
مورد هفتم لیست ما که باعث از دست رفتن فرصت های شما می شود، نه تاکتیک شرکت تبلیغاتی، بلکه الگوی فکری و انتخابهای خود شماست.
چرا توقع دارید یک شرکت تبلیغاتی با سابقه و مسلط به تخصصش، وقتی می تواند با یک نوآوری و خلاقیت منحصربفرد در تبلیغات و بازاریابی یا شاید ساخت چند تیزر تبلیغاتی، نظر میلیون ها مخاطب را به محصول شما جلب کند و میلیاردها تومان برای شما سودآوری ایجاد کند، آن را با چند صد میلیون تومان و یک همکاری محدود به شما بفروشد؟ و نه به رقیب شما که ممکن است حتی برای یک چیز ناب بیشتر هم پرداخت کند؟ برنامه شما برای حفظ همکاری های سودده چیست؟
شما به خریدن عادت کرده اید، ولی خودتان هم می دانید که نوآوری و خلاقیت در تجارت ارزش بالایی دارد و قابل خرید و فروش نیست.
اگر ارزش نوآوری و خلاقیت را تشخیص ندهید و برای آن هزینه نکنید، به زودی فقط کسانی را اطراف خود می بینید که خلاقیت های کپی و تکراری به شما می فروشند.
آنچه داستان موفقیت را از شکست متمایز می کند، این است که کارآفرینان موفق، آینده نگری، توانایی و ابزار شناسایی بخش های موفقیت آمیز برنامه و بخش های اشتباه آن را دارند، آنها همچنین این توانایی را دارند تا استراتژهایشان را بر اساس این شناختشان تطبیق دهند.
خلاقیت کالایی است که به خودی خود قیمت آن چیزی بیشتر از صفر نیست، ولی در بستر مناسب، ارزش چند میلیاردی ایجاد می کند.
واقعیت این است که خیلی از شرکتها حتی نمی دانند چطور از تیزر تبلیغاتی یا تبلیغات خود نتیجه گرفته اند، نمی دانستند کدام ایده باعث موقیتشان شد، برای همین به اشتباه می افتند و سودهایی که بدست می آورند را در جاهای اشتباه هزینه می کنند، ولی وقتی ندانید به چه دلیل موفق شده اید، فرقی با شکست خوردن ندارد، در طوفان بعدی حتما سرنگون می شوید.
شاید بهتر بود اینجا چند نمونه از برندهای بسیار مشهوری که در این تله افتاده اند نام ببریم، ولی خودتان هم می دانید مسئولیت اخلاقی و تبعات حقوقی آن، چنین اجازه ای به ما نمی دهد، ولی امیدوارم با روشنگری های این مقاله بتوانید تصمیمات دقیق تری برای برنامه های بازاریابی و تبلیغات خود بگیرید.
فراموش نکنید که هر زمان به سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی نوآورانه و خلاق نیاز داشتید، ما بی صبرانه آماده ی همکاری با شما هستیم.

اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی

چرا تلویزیون اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی را در حد برچسب تخلیه چاه پایین می آورد؟

4.5/5

نظر یکی از دوستان خود را در مورد شرکت های تبلیغاتی بپرسید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا کد امنیتی را وارد کنید: *